در دوران بارداری، تغییرات زیادی در بدن مادر به وجود می آید.با افزایش ماه های بارداری، یکی از شایع ترین مشکلات زنان، پادرد است.وزن اضافه در این دوران، روی زانوها و کف پا فشار وارد می کند. ورم و آب آوردگی پا نیز در ماه های آخر امری شایع است.darman-pa-dard
از جمله دلایل ورم پا، ایستادن طولانی مدت، نداشتن استراحت کافی، کند شدن روند خون رسانی، متورم شدن کف پا و قوزک و استرس بیش از حد است.
برای کاهش دادن این درد در دوران بارداری بهتر است به نکات ذیل توجه شود.
پاها را برای مدت کمی بالا قرار دهید:برای کاهش ورم و پا درد، هر از گاهی در طول روز، برای کاهش فشار، پا را کمی بالا بگیرید. rafe-pa-dard-doran-bardari
سعی کنید، هر چند ساعت بنشینید و چند ورزش پا از جمله چرخاندن قوزک و کف پا را انجام دهید.
توجه داشته باشید، فعالیت های عمده را باید کاهش دهید و به طور منظم به استراحت بپردازید.
شنا و پیاده روی برای زنان باردار مفید است.
به سمت چپ دراز بکشید:دراز کشیدن به سمت چپ، به روند خون رسانی به قلب جنین و رحم، کمک می کند.
در پی این امر ورم کاهش پیدا می کند و پا درد نیز کم می شود.
علاوه بر آن فشار روی کبد نیز کم می شود.

از کیسه آب سرد یا یخ استفاده کنید:بهترین راه تسکین پا درد در این دوران استفاده از یخ یا کیسه آب سرد است.
یخ، التهاب پا را نیز از بین می برد.darman-pa-dard-ba-yakh
بسته یخ را در حوله بپیچید و به مدت ۲۰ دقیقه پاها را روی آن قرار دهید تا درد کاهش پیدا کند.این کار را می توان ۳ بار در روز تکرار کرد.
میزان مصرف مایعات را افزایش دهید و از مصرف نمک بپرهیزید:بدن نیاز به آب فراوان دارد مصرف زیاد آب باعث کاهش ورم و درد در این دوران خواهد شد.کلیه هر فرد روزانه نیاز به ۳ لیتر مایع دارد.
از مصرف نوشیدنی های گازدار و شیرین پرهیز کنید.
ماساژ کف پا:ماساژ کف پا برای کاهش ورم و بهبود گردش خون توصیه می شود.
کفش اندازه پای خود را بپوشید و از پوشیدن کفش های پاشنه بلند خودداری کنیدmasazh-kaf-pa