تاندون کشکک زانو به همراه عضلات جلوی ران باعث کشیده شدن زانوی شما می شود تا بتوانید با پا ضربه بزنید، بدوید و پرش
انجام دهید . پارگی تاندون زانو که همچنین سندروم زانوی جهندگان نامیده می شود در بین ورزشکارانی مثل بسکتبالیست ها
و والیبالیست ها که ورزش های آنها شامل پریدن مکرر است، شایع می باشد . با این حال، حتی افرادی که ورزش های پرشی
را انجام نمی دهند نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. برای اغلب افراد، آسیب تاندون زانو با فیزیوتراپی شروع می شود . در جلسه فیزیوتراپی عضلات دور زانو کشیده و مستحکم می شوند و عاملی که در بوجود آمدن پارگی تاندون زانو نقش
دارند از قرار زیر هستند آسیب های ورزشی افزایش سریع میزان تمرینات ورزشی افزایش ناگهانی  شدت مرینات رزشی ورزش
کردن / بازی کردن بر روی سطوح سفت پذیری کم سفتی عضلات چهار سر ران و همسترینگ بیومکانیک اندام تحتانی این مساله شامل کنترل نامناسب ران یا زانو و طرز قرارگیری نامناسب پا می شود .jerahat-zano
فیزیوتراپیست می تواند این مشکلات را بررسی و درمان کند عوامل خطر عواملی که باعث پارگی تاندون زانومی شوند از قرار زیر هستند
فعالیت جسمانی : دودیدن و پریدن ،شایع ترین عوامل مرتبط با پارگی تاندون زانو هستند . افزایش ناگهانی میزان و شدت فعالیت جسمانی نیز در کنار تغییر کفش های مخصوص دویدن باعث افزایش فشار بر تاندون پا می شوند سفتی عضلات پا : سفتی عضلات چهار سر ران و همسترینگ
که در پشت ران های شما قرار دارند باعث افزاش فشار بر تاندون کشکک زانو می شوند عدم تعادل عضلانی : در صورتی که
بعضی از عضلات پای شما نسبت به عضلات دیگر قوی تر باشند، عضلات قوی تر تاندون زانوی شما، شدیدتر کشیده می شود .
این کشیدگی نامتعادل باعث پارگی تاندون زانو می شود
علائم درد از علائم آسیب تاندون زانو است که معمولا بین کاسه زانو و در جایی که تاندون به استخوان درشت متصل میشود،
احساس میشود ( درد زیر زانو.) نشانه های این زانو درد به صورت زیر می باشد در ابتدا تنها وقتی فعالیت جسمانی را آغاز
میکنید یا تنها پس از تمرین شدید احساس درد زیر زانو را دارید این درد شدت پیدا میکند تا جایی که در انجام تمرینات ورزشی
اختلال ایجاد میکند در نهایت در حرکات روزمره شما مثل بالارفتن از پله ها یا بلند شدن از روی صندلی اختلال ایجاد میکند
درمان بی حرکت کردن : پزشک به شما یک بریس زانو یا ارتز بی حرکت کننده زانو را پیشنهاد میکند. این وسایل باعث صاف
نگه داشتن زانو میشوند و به درمان آن کمک میکنند. شما احتمالا برای اینکه تمامی وزن خود را روی پای خود نیندازید به عصا
نیاز پیدا خواهید کرد. بریس زانو یا آتل بی حرکت کننده زانو را باید به مدت سه تا هشت هفته ببندیدjerahat-zano
کمپرس سرد : پس از انجام فعالیت جسمانی در صورتی که درد یا تورم زانو دارید  از یخ استفاده کنید . یخ نباید هر بار بیشتر از
20 دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده شود زیرا می تواند مشکل ساز باشد ( افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر با گرم
کردن آن منجر به ورم بیشتر می شود .) در مورد التهاب تاندون زانوی مزمن به منظور تحریک گردش خون و تسریع در بهبود بافت
از گرمادرمانی استفاده می شود دارو: داروهای مسکنی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن باعث تسکین کوتاه مدت درد مرتبط با پارگی تاندون زانو می شوند
زانو بند طبی : گاهی اوقات، پزشک یک زانو بند طبی، ارتز یا نوار کشسان تجویز می کند . مزیت این ابزار در درمان پارگی تاندون زانو هنوز به خوبی مشخص نیست،اما بعضی از بیماران گزارش کرده اند که استفاده از این محصولات باعث تسکین کامل درد زیر زانو و جلوی زانو نها شده ست تزریق کورتیکواستروئید : تزریق کورتیکواستروئید تحت گاید سونو در پوشش دور تاندون زانو به تسکین درد کمک می کند . اما این نوع داروها همچنین باعث تضعیف زانو می شوند و احتمال پارگی تاندون زانو را افزایش می دهندdarman jerahat zano
فیزیوتراپی : این روش در مراحل اولیه با کاهش التهاب به درمان این بیماری کمک می کند. فیزیوتراپیست با استفاده از ماساژ، یخ، تحریک الکتریکی و فراصوت درد ناشی از پارگی تاندون پا را کم می کنند و ورم را کنترل می کند . فیزیوتراپیست برای اصلاح عدم تعادل عضلانی حرکات کششی و استقامتی را تجویز می کند . حرکات استقامتی عضلانی خارج از مرکز به جلوگیری و درمان آسیب دیدگی های ناشی از اعمال فشار بر تاندون زانو در طول تمرینات زنجیره حرکتی بسته کمک می کند. انقباض های خارج از مرکز با طویل شدن عضلات منقبض شده بوجود می آید . تمرینات زنجیره حرک تی بسته به این معنا است که در حین خم یا راست شدن زانو، پا روی زمین قرار دارد
پزشک پا